قصه‌گویی و گوش سپردن به قصه‌ها همواره یکی از مهم‌ترین و رایجترین راههای انتقال تجربه بوده و در میان اقوام مختلف ایرانی، قصه‌ها همچون گنجینه یا میراثی گران‌بها به نسل‌های بعد منتقل شده است. در نگاه آموزشی، تربیتی و پرورشی هم می‌توان نقش برجسته‌ای برای قصه درنظر داشت چرا که بسیاری از مسائل مهم در حوزه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان را می‌توان با استفاده از قصه‌گویی ارائه کرد.

از این‌رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان پرچم‌دار قصه‌گویی در ایران با هدف ترویج فرهنگ قصه‌گویی و تربیت مخاطب کنشگر، اقدام به تاسیس انجمن قصه‌گویی کرده است و در حوزه قصه‌گویی، قصه‌پژوهی، فعالیت‌­های قصه‌­محور، ترویج و آموزش قصه‌­گویی و نیز ساماندهی قصه‌­گویان زیرنظر معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان­ فعالیت می‌کند. انجمنی که با حضور چهره‌های شاخص حوزه به عنوان متولیان، کوشش می‌کند تا ضمن ارائه طرح ‌درس‌های مدون برای پرورش استعدادهای بالقوه، چتری برای حمایت از قصه‌گویان در 31 استان کشور باشد.

  • 1399/12/27 - 13:07
  • تعداد بازدید: 750
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در آئین اختتامیه اولین جشنواره مشاغل:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهترین مرکز برای استعدادیابی و تربیت کارآفرینان است

دکتر محمد فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در آیین اختتامیه اولین جشنواره مشاغل کانون را مرکز اصلی استعدادیابی و تربیت نیروی انسانی برای کارآفرینی دانست

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این مراسم با اعلام این مطلب از اقدامات و فعالیت‌های کانون در معرفی مشاغل و تربیت نیروی کارآفرین به ویژه در حوزه مجازی قدردانی کرد.

دکتر محمد فرزاد با اشاره به ضرورت امر استعدادیابی به عنوان یکی از ارکان توسعه هر جامعه، تصریح کرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جهت نگاه تخصصی به حوزه کودک و نوجوان بهترین مرکز برای کشف و پرورش استعدادهاست.

 وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها آموزشی در زمینه معرفی مشاغل که در حوزه مجازی و استارتاپ در بخش‌های جنبی این ماهواره صورت گرفت تاکید کرد این کارگاه‌ها موجب ارتقاء دانش و آگاهی مخاطبان و در نتیجه اثر بخشی فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های مجازی خواهد بود.

علی بینش مدیرکل کانون استان نیز در این مراسم با اشاره به تربیت نیروی کارآفرین به عنوان یکی از اهداف اصلی این مهرواره تصریح کرد: ۱۶۵ اثر در قالب معرفی کتاب، شعرخوانی، قصه‌گویی، کاردستی، عکس، دل نوشته، نشریه نگاری، پویانمایی، ماکت و نقاشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

 وی با اشاره به کیفیت بالای ماکت‌های ساخته شده توسط مراکز کانون تاکید کرد: خوشبختانه این آثار با استقبال کم‌نظیر بازدیدکنندگان از نمایشگاه همراه بود و انشاالله برای دومین سال این مهرواره برنامه‌های جذاب‌تری در این بخش خواهیم داشت. بینش با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید افزود: خوشبختانه این افتخار را داشتیم که این مهرواره را در راستای توجه به این شعار مهم و زیربنایی برگزار کرده‌ایم. تقدیر از تعدادی از شرکت‌کنندگان در این مهرواره، اجرای سرود ویژه به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام‌حسین(ع)، قصه‌گویی توسط یکی اعضای خلاق و برگزیده مجتمع کانون تبریز و بازدید از نمایشگاه ماکت‌های مشاغل از برنامه‌های این مراسم بود.

نخستین مهرواره مشاغل از ۲۰ بهمن لغایت ۲۰ اسفند ماه سال جاری در تبریز برگزار شد.

جهت مشاهده گزارش تصویری اینجا اینجا کنید

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت